Każdy miłośnik kawy wie, że dobra, aromatyczna i profesjonalnie przygotowana kawa, może nie tylko pobudzić, dodać energii, ale przede wszystkim rozpieścić nasze zmysły. Jednak wiemy, że parzenie kawy jest sztuką, którą jednak nie każdy jest w stanie pojąć. Dlatego też, już od kilku lat funkcjonuje Szkoła Mistrzów Kawy.
Jest to cykl szkoleń prowadzonych pod hasłem: „kawa, człowiek, maszyna”. Połączenie właśnie tych trzech składników: wysokiej jakości ziaren kawy, profesjonalnego sprzętu i umiejętności człowieka, są gwarancją otrzymania doskonałego espresso.
Szkoła Mistrzów Kawy złożono po to, by także w naszym kraju, wprowadzone zostały najlepsze standardy przygotowania, serwowania, a także spożywania kawy. Z kursów prowadzonych w ramach działalności tej specyficznej szkoły, skorzystało już kilka tysięcy osób. Podczas szkoleń jego uczestnicy poznają jak rozróżniać mieszanki kawy, jak przygotować perfekcyjne espresso, a także metody przyrządzania napojów kawowych według różnych receptur.
Jednym z trenerów prowadzących szkolenia w Szkole Mistrzów Kawy jest Marcin Rusarczyk, znany także z telewizyjnych spotów reklamowych, w których dzieli się z telewidzami tajnikami wiedzy dotyczącymi parzenia kawy. W 2005 roku Marcin Rusarczyk zdobył tytuł Mistrza Polski Basistów.
Szkoła Mistrzów Kawy posiada także swoją stronę internetową, na której, każdy pasjonat kawy, może poznać tajniki parzenia różnych rodzajów kawy, dodatków i przypraw do kawy. Znajdziemy na tej stronie także przepisy na oryginalne napoje kawowe z różnego rodzaju dodatkami.
Szkoła oferuje cztery rodzaje kursów: podstawowy, który zaznajamia z historią kawy, gatunkami kawy, sposobami parzenia kawy i przygotowaniem espresso; zaawansowany, obejmujący sztukę spieniania mleka i przygotowania cappuccino, kreowanie wzorów pianką z mleka i przygotowanie drinków kawowych; menadżerski, który uczy zasad opracowywania menu kawowego, zdobywania i utrzymywania klientów oraz zarządzania personelem i podnoszenia jego kwalifikacji. Ostatnim rodzajem jest kurs dystrybutorski, który uczy jak zdobywać klientów, zapoznaje z rodzajami ekspresów do kawy, metodami ich sprzedaży, oraz utrzymania relacji z klientami.